مسائل و اخبار روز پزشکی

در این وبلاگ اخبار و مسائل روز دنیای پزشکی قرار داده خواهد شد

مسائل و اخبار روز پزشکی

در این وبلاگ اخبار و مسائل روز دنیای پزشکی قرار داده خواهد شد

ورزش‌های مناسب برای آرتروز شانه

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۲ ب.ظ

آرتروز می‌تواند بر روی تمامی مفاصل بدن، از جمله مفاصل شانه تاثیر بگذارد. انجام تمرین‌های خاص به صورت منظم می‌تواند به کاهش نشانه‌های آرتروز که همان درد و تورم است کمک نماید. بر اساس آمارهای ارائه شده هر ساله چیزی در حدود 55 میلیون نفر در آمریکا دچار آرتروز می‌شوند. یکی از مهمترین اثرهای آرتروز سخت کردن بخش‌های خاص بدن بوده که در نتیجه انجام تحرک را با دشواری همراه می‌کند. آرتروزهایی که معمولا بر روی شانه اثر می‌گذارند آرتروز روماتوئید و استئوآرتریت نام دارند، در این مقاله قصد داریم با معرفی برخی از فعالیت‌های ورزشی کمک کنیم تا افراد مبتلا به آرتروز شانه بتوانند از علائم و سختی‌های خود بکاهند.

معرفی فعالیت‌های ورزشی مناسب برای آرتروز شانه

ورزش‌ها حالت‌های گوناگونی دارند، انواع فعالیت‌های مهم ورزشی برای آرتروز عبارتند از:

  • تمریناتی انعطاف پذیر همانند حرکات کششی که می‌توانند سختی بدن را کاهش دهند
  • تمرینات قدرتی که می‌توانند توده عضلانی را در اطراف مفاصل ایجاد نمایند
  • فعالیت‌های هوازی همانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری که هر کدام می‌توانند در بهبود عملکرد قلب، ریه و عضلات موثر واقع شوند

با انجام تمرینات بیان شده زیر می‌توان موجب تقویت عضلات اطراف شانه شد و در نتیجه آرتروز شانه را کاهش داد.

√ مورد اول، کشش در شانه: این تمرین موجب افزایش حرکت در مفاصل شانه شده و عضلات را گسترش می‌دهد، انجام این فعالیت می‌تواند کارهایی همچون برداشتن وسایل از قفسه‌ها را تسهیل نماید. آن دسته از افرادی که این تمرینات را انجام می‌دهند قطعا احتمال مبتلا شدن به آرتروز شانه را در خود کاهش خواهد داد.

√ مورد دوم، چرخش شانه‌ها: تمرینات چرخشی می‌توانند تاثیرات فراوانی بر روی بهبود عملکرد مفاصل شانه داشته باشند، در برخی مواقع دیده شده که ورزشکاران این تمرینات را به کمک یک چوب دستی انجام می‌دهند.

لینک کامل مقاله: آسان طب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۹
fallah nevisandeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی